تندرست

کربو بلاکر چیست

تندرست

کربو بلاکر چیست

 کربوبلاکر یا عصاره لوبیای سفید چیست

کاهش وزن و دست یافتن به تناسب وزن و اندام ایده آل، همواره یکی از دغدغه های افراد قشرهای مختلف، به خصوص ورزشکاران و بدنسازان بوده است. برای کاهش وزن و لاغر شدن، هیچ روش سریع و معجزه آسایی وجود ندارد. بلکه تنها راه موجود، ورزش و فعالیت بدنی همراه با رژیم غذایی مناسب و سالم است. در کنار این موارد، شما می توانید با مشورت پزشک از مکمل لاغری نیز استفاده کنید. یکی از این مکمل های رژیمی، عصاره لوبیای سفید است. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ویژگی ها و خواص این مکمل بپردازیم.

معرفی ترکیب و ساختار عصاره لوبیای سفید

لوبیای سفید با نام علمی Phaseolus vulgaris نیز شناخته می شود. همانطور که از نام آن پیداست، جزو خانواده لوبیا و جزو حبوبات به شمار می رود. از این ماده طبیعی، برای ساخت مکمل های کاهش وزن استفاده می کنند. اما توجه داشته باشید که طبیعی بودن این مکمل، نباشید شما را فریب دهد. چراکه همه مکمل ها، چه طبیعی و چه شیمیایی، اگر به صورت خودسرانه و بیش از حد مجاز مصرف شوند، باعث ایجاد مسمومیت خواهند شد. برای ساخت این مکمل لاغری، گلیکوپروتئین های موجود در لوبیای سفید را استخراج می کنند. در حقیقت همین گلیکوپروتئین ها اصلی ترین وظیفه را در این مکمل لاغری بر عهده دارند. عصاره لوبیای سفید معمولا به صورت قرص به بازار عرضه می شود و هر شرکت داروسازی، نام متفاوتی را برای آن ثبت می کند.

 

 

توضیح خواص عصاره لوبیای سفید و نحوه عملکرد و تاثیر آن بر بدن

همانطور که اشاره کردیم، عصاره لوبیای سفید به عنوان یک مکمل لاغری شناخته می شود. در نتیجه، اصلی ترین خاصیت آن کمک به کاهش وزن است. در دستگاه گوارش انسان، آنزیمی به نام آلفا آمیلاز وجود دارد. این آنزیم، کربوهیدرات ها و قند های پلی ساکارید مثل نشاسته را می شکند و آن ها را به قند های ساده ای مثل گلوکز تجزیه می کند. در نتیجه این قندها جذب گردش خون می شوند. در حقیقت، این مکمل لاغری، آنزیم آلفا آمیلاز را مهار می کند. به این ترتیب جذب قندهایی مثل نشاسته کاهش پیدا می کند. به همین دلیل است که به عصاره لوبیای سفید، مهارکننده نشاسته نیز می گویند. در ادامه، وقتی جلوی تولید قندهای ساده گرفته شود، میزان قند اضافی که در بدن به چربی تبدیل می شود نیز، کاهش پیدا می کند. بنابراین جلوی افزایش وزن گرفته می شود. از طرف دیگر، ماده ای به نام آلفا-AI1 در بدن وجود دارد که اگر به کربوهیدرات های زنجیره ای بلند، مثل نشاسته متصل شود، این کربوهیدرات ها از روده جذب نمی شوند. مکمل لاغری عصاره لوبیای سفید باعث افزایش شدت فعالیت این ماده می شود. در نتیجه قند کمتری جذب خون می شود. و به این ترتیب میزان قندی که در بدن به چربی تبدیل خواهد شد، نیز کاهش می یابد. همچنین با توجه به نقشی که این عصاره در کاهش جذب قند به خون بر عهده دارد، باعث کنترل قند خون به ویژه در افراد مبتلا به دیابت می شود. همچنین در کنترل فشار خون نیز بسیار موثر است. از طرف دیگر، این مکمل لاغری در بهبود گردش خون و سلامت سیستم عروقی نقش دارد. مکمل لاغری عصاره لوبیای سفید، حاوی مقدار فراوانی فیبر است. از طرفی درصد کلسترول و چربی موجود در آن نیز اندک است. علاوه بر آن باعث کاهش تبدیل قند به چربی می شود. به همین علت از بروز بسیاری از بیماری ها مثل آرتروز آرتریت، سرطان، دیابت و ... جلوگیری می کند. تحقیقات نشان داده است که این مکمل انرژی را افزایش می دهد و باعث بهبود عملکرد ورزشی می شود. لوبیای سفید منبع مناسبی از عناصر منگنز و مس است. این دو عنصر نقش مهمی در خنثی سازی رادیکال های آزاد بر عهده دارند.

 

 

نحوه استفاده از مکمل لاغری عصاره لوبیای سفید

این مکمل ورزشی معمولا به صورت قرص، کپسول یا پودر به بازار عرضه می شود. استفاده از مکمل های لاغری و رژیمی تنها مخصوص ورزشکاران و بدنسازان نیست. بلکه افراد عادی هم از این مکمل ها استفاده می کنند. اگرچه نحوه مصرف مکمل ورزشی در افراد عادی و ورزشکاران در برخی موارد می تواند متفاوت باشد. در مورد مکمل لاغری عصاره لوبیای سفید، معمولا به افراد عادی توصیه می شود که این مکمل را همراه با وعده غذایی که کربوهیدرات فراوانی دارد، مصرف کنند. در مورد ورزشکاران و کسانی که به بدنسازی مشغول هستند نیز، مانند افراد دیگر توصیه می شود که روزانه این مکمل را به همراه وعده غذایی حاوی کربوهیدرات زیاد مصرف کنند. دوزهای 800 تا 1000 میلی گرم عصاره لوبیا سفید دو یا سه بار در روز به مدت 12 هفته مصرف می شود. دوزهای پایین 445 تا 1000 میلی گرم عصاره لوبیا سفید نیز روزانه تا 13 هفته برای کاهش چربی بدن استفاده می شود. البته دوز مصرفی، زمان مصرف و نحوه مصرف این مکمل ورزشی با توجه به شرایط شخص، بیماری ها و برنامه های تمرینی او می تواند متغیر باشد. از طرف دیگر ممکن است که این مکمل با برخی داروها، تداخل مصرف داشته باشد و باعث بروز آلرژی شود. پس پیش از مصرف آن حتما با پزشک مشورت کنید. از آن جایی که هنوز تحقیقات طولانی مدت بر روی این مکمل انجام نشده است، عوارض مصرف آن کاملا مشخص نیست. اما عوارضی مثل سردرد، یبوست، نفخ و ... در افراد مشاهده شده است.

 

 

در این مقاله سعی کردیم تا کاربرد مکمل ورزشی عصاره لوبیای سفید و خواص و ویژگی های آن را بیان کنیم. آگاهی از آن ویژگی ها به شما کمک می کند تا مکمل تقویتی مورد نیازتان را بشناسید و خریداری کنید.

اگر قصد استفاده از مکمل رژیمی لاغری را دارید، حتما باید از مکمل های اورجینال و معتبر استفاده کنید. برخی از شرکت های داروسازی و فروشگاه ها، با عباراتی مثل مکمل معجزه آسا و لاغری سریع، افراد را فریب می دهند. تنها راه رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده آل، ورزش کردن و به همراه آن رعایت رژیم غذایی سالم است. در کنار این دستورالعمل ها می توانید از مکمل های لاغری نیز استفاده کنید. مکمل هایی معتبر هستند که تحت نظر وزارت بهداشت و با لیبل اصالت وزارت بهداشت باشند. این مکمل ها تنها در فروشگاه های معتبر عرضه می شوند. شما می توانید برای آگاهی از قیمت مکمل و خرید مکمل اصل به وبسایت تندرست از داروخانه دکتر توکلیان مراجعه نمایید.

  

2021-11-11 11:39:55


بازدید: 1883

0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel