تندرست

خواص فیبر

تندرست

خواص فیبر

 مکمل لاغری فیبر

همه ما دوست داریم که بدنی زیبا و متناسب داشته باشیم. اما قطعا رسیدن به این هدف کار راحتی نیست. هیچ روش معجزه آسا و سریعی برای دست یابی به وزن ایده آل وجود ندارد. تنها راه آن ورزش کردن و رعایت رژیم غذایی صحیح است. در کنار این موارد، مصرف مکمل لاغری و رژیمی نیز می تواند کمک کننده باشد. البته توجه داشته باشید که هر مکمل لاغری، قابل اعتماد نیست. مصرف هر قرص و کپسولی که تحت عنوان مکمل رژیمی به فروش می رسد، می تواند به قیمت جان شما تمام شود. شناخت مکمل ها و ویژگی های آن ها، می تواند به پیدا کردن مکمل مورد نیازتان کمک کند. یکی از معروف ترین مکمل های لاغری، مکمل فیبر است. در این مقاله قصد داریم که به بررسی ویژگی ها و خواص این مکمل ورزشی بپردازیم.

 

معرفی ترکیب و ساختار مکمل فیبر

فیبر نوعی کربوهیدرات است. در حقیقت، فیبرها پلی ساکارید های ساختاری و ذخیره ای گیاهان هستند که آنزیم تجزیه کننده آن ها در دستگاه گوارش انسان وجود ندارد. بنابراین بدن نمی تواند فیبر را بشکند و از انرژی آن استفاده کند. با این وجود، مصرف فیبر برای بدن بسیار اهمیت دارد و برای سلامت دستگاه گوارش بسیار ضروری است. فیبرهای خوراکی، به دو دسته محلول در آب و نامحلول تقسیم می شوند. فیبر محلول در آب حل می شود و فیبر نامحلول تقریبا به صورت دست نخورده از سیستم گوارشی شخص دفع می شود. مصرف هر دو نوع فیبر برای بدن اهمیت دارد. فیبرها در میوه ها، حبوبات، سبزیجات و غلات به میزان بسیار زیادی وجود دارند.

 

 

خواص مکمل لاغری فیبر و نحوه عملکرد و تاثیر آن بر بدن

همانطور که از اسم این مکمل پیداست، اصلی ترین کاربرد آن برای لاغری و کاهش وزن است. از نظر محققان، فیبرهای محلول بیشتر از فیبرهای نامحلول باعث کاهش وزن می شوند. مکانیسم عمل فیبر در کاهش وزن به این صورت است که با تاثیر گذاشتن بر روی هورمون ها، اشتها را کاهش می دهد. در حقیقت مکمل لاغری فیبر، باعث کاهش ترشح هورمون های گرسنگی مثل گرلین می شود. از طرف دیگر میزان ترشح هورمون های سیری مثل ppy را افزایش می دهد. به این ترتیب اشتهای شخص کاهش می یابد، احساس سیری کرده و غذای کمتری مصرف می کند. در نتیجه با گذشت زمان، وزن او کاهش می یابد. البته همانطور که اشاره کردیم، تنها مصرف مکمل های رژیمی، باعث تناسب اندام نمی شود. بلکه در کنار مصرف این مکمل ها باید برنامه های تمرینی و رژیم های مناسبی را دنبال کنید. از طرف دیگر، فیبرهای نامحلول چون در آب حل نمی شوند، آب را نگه می دارند. در نتیجه سرعت حرکت مواد در دستگاه گوارش کاهش می یابد. به این ترتیب فرد احساس سیری می کند. در نتیجه هر دو نوع فیبر محلول و نا محلول در کاهش وزن نقش دارند. فیبر نامحلول، حجم مدفوع را افزایش می دهد. به همین علت مصرف آن باعث بهبود شرایط افراد مبتلا به یبوست می شود. مصرف مکمل لاغری فیبر، برای حفظ سلامتی و بهبود عملکرد سیستم گوارش اهمیت فراوانی دارد. به طوری مصرف مواد غذایی فیبر دار و مکمل تقویتی فیبر، می تواند باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری های گوارشی خطرناک از جمله سرطان روده بزرگ شود. فیبر باعث تسهیل حرکت روده کوچک می شود. در نتیجه مصرف فیبر به هضم و گوارش بهتر مواد غذایی کمک می کند. فیبرهای محلول، به مولکول های کلسترول موجود در سیستم گوارشی می چسبند و به این ترتیب جلوی جذب آن را می گیرند. در نتیجه باعث کاهش کلسترول خون می شوند. مصرف مکمل تقویتی فیبر همچنین می تواند باعث تنظیم و کنترل سطح قند خون شود. مکمل لاغری فیبر، معمولا حاوی ویتامین ها و مواد معدنی برای افزایش انرژی هستند.

 

 

نحوه استفاده از مکمل لاغری فیبر

مصرف مواد غذایی فیبردار برای کاهش وزن و لاغر شدن بسیار مناسب است. چرا که این مواد، کالری کم و در عین حال حجم زیادی دارند. مصرف بیش از حد مواد غذایی فیبردار یا مکمل فیبر کاملا بی خطر نیست. بلکه می تواند باعث خشکی بیش از حد دستگاه گوارش و ایجاد نفخ و دل درد شود. همچنین می تواند جذب مواد مغذی را با مشکل مواجه سازد. اما در مورد مصرف مکمل رژیمی فیبر باید جوانب احتیاط را رعایت کنید. مکمل لاغری فیبر، هم توسط افراد عادی و هم ورزشکاران و بدنسازان مصرف می شود. زمان مصرف و همچنین دوز مصرفی این مکمل لاغری، با توجه به شرایط فیزیکی شخص، همچنین برنامه های تمرینی او می تواند تغییر کند. مکمل رژیمی فیبر معمولا به صورت پودرهای طعم دار یا بدون طعم ساخته شده و به بازار فروش عرضه می شود. شما می توانید مقدار مناسبی از این پود را در آب حل کرده و میل کنید. برای ورزشکاران معمولا توصیه می شود که این مکمل را 45 دقیقه تا یک ساعت پیش از مصرف غذا مصرف کنند. دوز مصرفی که به صورت کلی و عمومی وجود دارد، این است که فرد یک پیمانه پودر مکمل را در 250 میلی لیتر آب حل کرده و میل کنند. اما این دستورالعمل با توجه به برنامه های شخص می تواند تغییر کند. در مورد افراد عادی هم مانند ورزشکاران توصیه می شود که مکمل را پیش از صرف غذا مصرف کنند. زیرا کاربرد اصلی این مکمل برای کاهش وزن و لاغری است. مصرف آن کمی قبل از صرف غذا، باعث کاهش اشتها و القای حس سیری می شود. در نتیجه شخص کمتر غذا می خورد. نکته مهم دیگر در خصوص مصرف مکمل فیبر این است که این مکمل لاغری می تواند جلوی جذب برخی از داروها را بگیرد. بنابراین پیش از مصرف آن حتما با پزشک مشورت کنید.

 

 

اگر قصد خرید مکمل لاغری و مکمل بدنسازی را دارید، حتما باید از مکمل های اورجینال و معتبر استفاده کنید. مصرف مکمل هایی که در شرکت معتبری تولید نشده اند، می تواند آسیب جدی به سلامتی شما برساند. مکمل های معتبر تحت نظر وزارت بهداشت و با لیبل اصالت وزارت بهداشت هستند و فقط در فروشگاه های معتبر عرضه می شوند. شما می توانید برای آگاهی از قیمت مکمل ورزشی و خرید مکمل اصل به وبسایت تندرست از داروخانه دکتر توکلیان مراجعه نمایید. شما می توانید در این سایت از راهنمایی و مشاوره خرید مکمل نیز استفاده کنید.

  

2021-12-05 17:14:05


بازدید: 744

0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel