معرفی پودر سفیده تخم مرغ

معرفی پودر سفیده تخم مرغ

پودر سفیده تخم مرغ

یکی از کامل ترین و در دسترس ترین مواد غذایی موجود، تخم مرغ است و از طرفی با توجه به قیمت آن، جزء ارزان ترین وعده های غذایی هم محسوب می شود، مخصوصاً این که تخم مرغ دارای یکی از باکیفیت ‌ترین منابع پروتئینی به منظور عضله سازی به ویژه برای بدنسازان است.

اوتوترسفررین تقریباً ۱۰ درصد و اوالبومین حدود ۵۵ درصد از پروتئین‌ های سفیده تخم مرغ را تشکیل می‌ دهند. اوتوترسفررین یک پروتئین سازنده آهن در بدن است و خواص ضد میکروبی هم دارد.

علاوه بر این که سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است، دارای اسید آمینه های مختلف نظیر لوسین، ایزولیزین و والین هم هست که برای سنتز پروتئین عضلانی ضروری هستند و به رشد عضلات کمک می کنند.

از آن جایی که سفیده تخم مرغ یکی از غنی ترین منابع تامین پروتئین برای بافت های مختلف است، در این مقاله می خواهیم شما را با خواص پودر سفیده تخم مرغ و کاربردهای آن به عنوان یک مکمل بدنسازی، آشنا کنیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

پودر سفیده تخم مرغ چیست؟

 

پودر سفیده تخم مرغ همان طور که از نامش پیداست، با استفاده از روش های مخصوص از سفیده تخم مرغ تهیه می شود و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. در واقع، در کارخانه های تولید این پودر، تخم مرغ های تازه به روش های مختلف به پودر تبدیل می شوند تا بیشترین ارزش غذایی را در خود حفظ کنند.

پودر سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است و مصارف زیادی دارد خصوصاً این که اکثر ورزشکاران از آن به عنوان یک مکمل بدنسازی، به منظور تقویت و افزایش حجم عضلات استفاده می کنند.

 

پودر سفیده تخم مرغ

پروتئین های موجود در پودر سفیده تخم مرغ


پودر سفیده تخم مرغ دارای ۸۵ درصد پروتئین است که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • اوآلبومین (Ovalbumin )
  • اووموکوئید (Ovomucoid) 
  • کونالبومین  (Conalbumin)
  • لیزوزیم  (Lysozyme)
  • اووموسین  (Ovomucin)

 

پودر سفیده تخم مرغ برای چه کسانی مناسب است؟


پودر سفیده تخم مرغ برای کسانی که مایل هستند میزان پروتئین مصرفی خود را بدون دریافت کالری، کربوهیدرات و شکر افزایش دهند، ایده مناسبی است. هم چنین این پودر برای گیاه خواران عالی است زیرا بدون گلوتن است.

 

پودر سفیده تخمه مرغ

خواص پودر پروتئین سفیده تخم مرغ چیست؟


حتماً بارها پیش آمده که سفیده تخم مرغ آب پز را از زرده آن جدا کرده اید و خورده اید؛ این کار برای زمانی که به پودر سفیده تخم مرغ دسترسی ندارید، بهترین کار است با این حال اگر می خواهید اندامی زیبا و عضلانی داشته باشید به یک مکمل پروتئینی نیاز خواهید داشت و در این میان نمی توانید پودر سفیده تخم مرغ را به عنوان منبع بسیار غنی پروتئین نادیده بگیرید.

مصرف پودر سفیده تخم مرغ بعد از تمرین به عضلات شما کمک می کند زیرا در طی فعالیت های ورزشی، ماهیچه های شما دچار استرس می شود و نیاز به ترمیم و بازسازی دارد.  

پودر سفیده تخم مرغ به دلیل دارا بودن مواد مورد نیاز بدن بسیار مفید است، این مواد عبارتند از:


پروتئین:  پودر سفیده تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی پروتئین است تا جایی که می تواند به عنوان یک مکمل پروتئینی مؤثر به شمار رود.

  1. ریبوفلاوین:  پودر سفیده تخم مرغ یک منبع سرشار از ریبوفلاوین یا همان ویتامین B2   است.
  2. مواد معدنی: پودر سفید تخم مرغ دارای مقادیر متوسط​​ منیزیوم و پتاسیم و همین طور یک منبع عالی برای سلنیوم است.
  3. چاقی:  پودر سفیده تخم مرغ فاقد چربی است به عبارت دیگر، یک منبع پروتئینی مناسب برای افرادی است که می خواهند وزن خود را کم کنند.
  4. حساسیت به لبنیات: پروتئین موجود در پودر سفیده تخم مرغ برای کسانی که به پروتئین لبنیات حساسیت دارند، مناسب است.

 

پودر تخم مرغ

 

خطرات احتمالی مصرف پودر سفیده تخم مرغ


همان طور که گفتیم پودر سفیده تخم مرغ یک منبع غذایی عالی و سرشار از پروتئین است. اما مصرف آن می تواند با خطرات یا عوارضی همراه باشد از جمله:  

 

حساسیت یا آلرژی به پودر سفیده تخم مرغ:


هر چند که مصرف سفیده تخم مرغ برای اغلب افراد بدون خطر است، ولی ممکن است بعضی به تخم مرغ آلرژی داشته باشند.  به عنوان مثال، کودکان در مقایسه با دیگر گروه های سنی حساسیت بیشتری به تخم مرغ دارند.

با این حال، کودکان نیز پس از سن 5 سالگی از این مشکل خلاصی پیدا می کنند؛ در واقع، آلرژی به تخم مرغ به این دلیل بروز می کند که سیستم ایمنی بدن شما برخی از پروتئین های موجود در تخم مرغ را مضر تشخیص نمی دهد.

آلرژی به سفیده تخم مرغ می تواند با علائمی نظیر بروز بثورات جلدی، تورم، خارش، کهیر، آبریزش بینی یا آبریزش از چشم و ... ظاهر شود یا این که فرد مصرف کننده را دچار تهوع، استفراغ یا ناراحتی های گوارشی کند.

در موارد شدیدتر، سفیده تخم مرغ می تواند یک واکنش آلرژیک به نام شوک آنافیلاکتیک ایجاد کند که یک اتفاق نادر است. شوک آنافیلاکتیک موجب تورم شدید در گلو و صورت و کاهش فشار خون می شود و حتی می تواند منجر به مرگ شود.

 

مسمومیت غذایی با سالمونلا


سفیده تخم مرغ خام ممکن است خطر مسمومیت غذایی با باکتری سالمونلا را به همراه داشته باشد. باکتری سالمونلا می تواند در تخم مرغ یا روی پوسته تخم مرغ وجود داشته باشد. پختن سفیده تخم مرغ به میزان چشمگیری ابتلا به این مسمومیت را کاهش می دهد.

 

کاهش جذب بیوتین


پودر سفیده تخم مرغ خام می تواند جذب ویتامین محلول در آب بیوتین را که در مواد غذایی زیادی یافت می شود، کاهش دهد. بیوتین در تولید انرژی نقش مهمی دارد. سفیده تخم مرغ خام حاوی پروتئین آویدین است که می تواند به بیوتین متصل شود و جذب آن را متوقف کند. 

ولی شما باید مقدار بسیار زیادی سفیده تخم مرغ مصرف کنید تا چنین اتفاقی در بدن شما بیفتد؛ هر چند که بسیاری از مضرات تخم مرغ در زمانی بروز می کند که شما تخم مرغ خام بخورید و بسیاری از مشکلات مصرف تخم مرغ نظیر کمبود بیوتین، واکنش های آلرژیک و مسمومیت غذایی با پختن تخم مرغ برطرف می شود.

مناسب ترین روش استفاده طولانی مدت از سفیده تخم مرغ، استفاده از پودر آن است زیرا پودر سفیده تخم مرغ نسبت به سفیده مایع، پایدارتر است و ماندگاری بیشتری دارد.

به طور کلی، سفیده تخم مرغ پودر شده ، سفیده تخم مرغ خشک یا سفیده خالص است که می توان آن را با آب مخلوط کرد تا سفیده تخم مرغ مایع به دست بیاید. پودر بازسازی شده پاستوریزه است و می‌توان با خیال راحت از آن استفاده کرد.

 

موارد منع مصرف پودر سفیده تخم مرغ :


همان طور که می دانید،  آب پنیر و کازئین حاوی لاکتوز هستند و برای کسانی که نسبت به آن حساسیت دارند، می توانند مشکل زا باشند، به همین دلیل پودر سفیده تخم مرغ یک جایگزین مناسب برای این افراد است. بدیهی است که افراد مبتلا به آلرژی نباید از این نوع مکمل ها استفاده کنند.

 

بهترین زمان مصرف پودر سفیده تخم مرغ در بدنسازی چه وقت است؟


پروتئین تخم مرغ به دلیل هضم آهسته ای که دارد، به عنوان یک میان وعده بسیار مناسب است، بنابراین می توان از آن موقع بیدار شدن از خواب و پیش از تمرین استفاده کرد. دوز مورد استفاده مکمل پودر سفیده تخم مرغ، نه تنها به نوع محصول و میزان پروتئین آن بستگی دارد، بلکه به رژیم غذایی ورزشکار نیز وابسته است. 

 

پودر سفیده تخم مرغ بهینه

 

پودر سفیده تخم مرغ بهینه


پودر سفیده تخم مرغ بهینه تولیدی شرکت گل پودر گلستان، یکی از خالص ترین و با کیفیت ترین مکمل های  پروتئین آلبومین در ایران است. پروتئین سفیده تخم مرغ یا همان آلبومین دارای 80 درصد پروتئین است و یکی از کامل ترین منابع اسیدهای آمینه ضروری بدن به شمار می رود که ورزشکاران غالباً از آن استفاده می کنند و به آن احتیاج دارند.
این مکمل بدنسازی با به کار گیری پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا از سفیده تخم مرغ تهیه می شود و فاقد مواد نگهدارنده و افزودنی های دیگر است، حتی شرکت سازنده هم برای حفظ خلوص این محصول پودر سفیده تخم مرغ را بدون طعم تولید و عرضه می کند.
برای ورزشکارانی که باید طیف متنوعی از پروتئین ها را به بدن خود برسانند، آلبومین یا همان پودر سفیده تخم مرغ،  یکی از پروتئین های مهم در برنامه غذایی آن ها به حساب می آید. پودر سفیده تخم مرغ بهینه در هنگام عرضه، دارای یک پیمانه 10 گرمی است و در بسته بندی های 500 گرمی و بدون طعم وارد بازار می شود. هر پیمانه 10 گرمی از این مکمل پروتئینی معادل سه عدد سفیده تخم مرغ و یا 8 گرم پروتئین، 2 گرم کربوهیدرات، 40 کالری و فاقد چربی است.
 

 سخن پایانی

همان طور که گفتیم، بهترین زمان مصرف پودر سفیده تخم مرغ به عنوان مکمل بدنسازی پس از خواب و پیش از تمرین است. پروتئین تخم مرغ یک نوع پروتئین با کیفیت و بدون لاکتوز است که به کندی جذب سلول های بدن می شود و در صورتی که از طعم و بافت آن خوشتان بیاید، می توانید آن را در برنامه غذایی خود بگنجاند.

هم چنین، اگر از خوردن سفیده‌ های آب پز تخم‌ مرغ در طول روز خسته شده ‌اید، پودر پروتئین سفیده تخم مرغ می تواند جایگزین خوبی برای کمک به عضله سازی بدن شما باشد.

2022-08-20 13:38:21


بازدید: 5099

0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel