مصرف گلوتامین با سایر مکمل ها

مصرف گلوتامین با سایر مکمل ها

در توضیح اهمیت گلوتامین مقالات زیادی نوشته شده اند، در واقع تحقیقات نشان داده که مردم گلوتامین را برای بیماری سلول داسی شکل، سوختگی ها، سرعت بخشیدن به روند بهبودی شخص پس از جراحی، جراحات و عوارض HIV/AIDS استفاده می کنند. اسهال، فیبروز کیستیک، چاقی، سرطان ریه و همچنین بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز از جمله بیماری هایی هستند که از این اسید آمینه در روند درمانشان می توان بهره برد. 
جالب است بدانید، گلوتامین توسط FDA ایالات متحده به عنوان یک داروی تجویزی برای بیماری سلول داسی شکل مورد تایید قرار گرفته است.


دلیل نیاز به ترکیبات موثر در کنار گلوتامین


برای آشنایی با ترکیباتی که منجر به اثربخشی بیشتر گلوتامین خواهند شد، بهتر است بدانیم، که این اسید آمینه در کنار چه موادی تاثیر بیشتری دارد. قرارگیری گلوتامین در کنار سدیم و سایر الکترولیت‌ها منجر به اثربخشی بیشتر این ماده خواهد شد. اما دلیل این مسئله چیست؟

به بیان ساده انتقال گلوتامین از طریق مکانسیم‌های وابسته به سدیم انجام می گیرد. شواهد نشان داده است که این ماده حجم سلول، جذب الکترولیت و هیدراتاسیون سلول‌ها را بالا می برد.
این موضوع به خصوص جهت ورزشکاران استقامتی اهمیت زیادی دارد. چون، افزایش آب در سلول‌های ماهیچه‌ای نقش مهمی در هایپرتروفی (آمادگی بیشتر فیبرهای ماهیچه‌ای) خواهد داشت. این فرآیند پیش نیاز ماهیچه سازی و ساخت عضلات خواهد بود.
البته سدیم تنها ماده مؤثر بر جذب بالاتر گلوتامین نمی باشد؛ اگر دنبال به حداکثر رساندن تأثیر گلوتامین بر عضلات خود می باشید، این مقاله را مطالعه فرمایید.

مصرف گلوتامین با مکمل کراتین

مصرف گلوتامین در کنار مکمل‌های دیگر


در ابتدا پیشنهاد ما این است که، گلوتامین را با سدیم و همچنین سایر الکترولیت‌ها مصرف نمایید. شاید بپرسید دلیل آن چیست؟ انتقال گلوتامین توسط مکانیسمی انجام می پذیرد که وابسته به سدیم خواهد بود. از طرف دیگر، در این صورت گلوتامین حجم سلولی، جذب الکترولیتی و هیدراتاسیون را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد. این مسئله، هم برای ورزشکاران استقامتی و هم ورزشکاران فیزیک مفید بسیار مفید می باشد. 
چون حجم آب سلولی یکی از جنبه‌های هایپرتروفی عضلات بوده و همچنین، کاهش قابل توجه حجم آب سلولی مسیر سیگنالینگ mTOR را مهار خواهد کرد. اگر بخواهیم اهمیت مسیر mTOR را بیان کنیم، این مسیر برای ساخت عضلات شما واجب است. بنابراین، باید آن را همیشه به صورت فعال حفظ کنید.


مصرف گلوتامین به همراه BCAA


اگر از سدیم و همچنین الکترولیت‌ها که بگذریم، اولین مکملی که تاثیر مصرف آن با گلوتامین را مورد بررسی قرار می دهیم، bcaa می باشد. هم bcaa و هم گلوتامین، از محبوب‌ترین مکمل‌های آمینو در صنعت بدنسازی می باشند. وقتی هدفتان عضله‌سازی است، هر دوی این مکمل‌ها می‌توانند برایتان مفید واقع شود.
 این ترکیبات نقش‌های زیادی را در بدن شما ایجاد می کنند و در دستیابی به اهداف بدنسازی که دارید، کمکتان خواهد کرد. اما، تفاوت آنها در چیست؟ و کدامیک بهتر هستند؟ وقتی مکمل گلوتامین را مصرف می کنید، فقط اسید آمینه‌ی گلوتامین را به طور خالص دریافت خواهید کرد. ولی با مصرف بی سی ای ای، 3 اسیدآمینه ضروری لوسین، ایزولوسین و والین را برای بدنتان تامین خواهید کرد.
در مورد نقش هریک در بدن باید گفت، گلوتامین، بیشتر روی نگهداری تعادل مثبت نیتروژن، حفظ عضلات، کمک به هیدراتاسیون سلولی و همچنین ریکاوری سریع‌تر تمرکز خواهد داشت. اما BCAAs، سنتز با سرعت بیشتر پروتئین عضلات، ریکاوری، افزایش بالاتر حجم عضلات و همچنین بهبود عملکردتان را تقویت خواهد کرد. همانطور که می‌بینید نقش‌های آنها با هم در تضاد نمی باشند، پس می‌توانند تکمیل کننده فواید همدیگر نیز باشند.
به بیان دیگر، مصرف گلوتامین با bcaa دستاوردهای بیشتری را در حجم عضلات و همچنین عملکرد برایتان ایجاد خواهد کرد. برای این امر دو دلیل اصلی را می توان نام برد. دلیل اول تاثیری خواهد بود که گلوتامین روی غلظت آمونیاک و در نهایت متابولیسم بی سی ای ای دارد . این باعث می‌شود که بدنتان به طور کارآمدتری از بی سی ای ای استفاده نماید.

مصرف گلوتامین

دلیل دوم، سیگنالینگ mTOR می باشد. همانطور که گفتیم گلوتامین روی فعال‌سازی این مسیر نقش بسیار مهمی دارد. اما، قبل از گلوتامین، مسیر mTOR به جذب BCAAها به ویژه لوسین نیازمند است. مصرف گلوتامین با بی سی ای ای، به تقویت عملکرد و همچنین افزایش عضلاتتان کمک بیشتری خواهد کرد. البته، این کمک بیشتر، یک شرط دارد و آن هم تمرین سخت و عملکرد عضلانی بالا است.
 این دو مکمل، تولید مداوم ATP غیرهوازی را نیز برایتان رقم می زند و خستگی شما را به تاخیر خواهد انداخت. این یعنی، تمرینات بهتر و حجم عضلات بیشتر برای شما ایجاد می شود.
بگذارید اهمیت دو مکمل گلوتامین و BCAA را برایتان به صورت خلاصه بیان کنیم . بی سی ای ای، ساخت پروتئین عضلات شما را تحریک خواهد کرد. همچنین، از تجزیه عضلاتتان جلوگیری می کند و قدرت آنها را نیز بالا می برد به گلوتامین برای پیشگیری از سرکوب سیستم ایمنی در حین تمرین شدید نیاز خواهید داشت. از طرفی، گلوتامین در ساخت عضلات و همچنین ریکاوری سریع‌تر به شما کمک می کند.
پس، مصرف همزمان گلوتامین و BCAA، یعنی بهره‌مندی از تمام این مزایا در کنار هم و حتی بیشتر از اینها را می توان بدست آورد. اگر همه این فواید را می‌خواهید و تصمیم دارید از هر دو مکمل استفاده نمایید، یک پیشنهاد خوب برای شما می تواند مصرف  2.5 گرم BCAA در حین تمرین و 5 گرم گلوتامین را بعد از تمرین باشد و بعد از مصرف اینها نتیجه اش را ببینید.


مصرف کراتین همراه مکمل گلوتامین


گلوتامین و کراتین، احتمالا پرکابردترین مکمل‌های بدنسازی باشند. گلوتامین، یک اسیدآمینه‌ ضروری می باشد. شما بعد از تمرین تان به این اسیدآمینه نیاز خواهید داشت. دلیل آن این است که با تمرین کردن، بخش زیادی از گلوتامین عضلاتتان را از دست خواهید داد به همین دلیل، برای جبران گلوتامین مصرف شده‌ی عضلات در زمان تمرین، به مکمل گلوتامین نیاز خواهید داشت. با این کار، به حفظ عضلات و همچنین افزایش متابولیسم پروتئین یاری می رساند.
در بیان نقش کراتین باید گفت که این مکمل، انرژی مورد نیاز عضلاتتان را از طریق تولید آدنوزین تری فسفات (ATP) تامین خواهد کرد. این تولید انرژی بالاتر در جهت انجام ست‌ها و تکرارهای بیشتر در حین تمرین می باشد. نتیجه مصرف مکمل کراتین برای شما، افزایش اندازه و همچنین قدرت عضلاتتان خواهد بود. خب، با توجه به آنچه بیان شد، حتما متوجه اهمیت هر دو مکمل گلوتامین و کراتین در بدنسازی شده اید . اما، زمان استفاده و مقدار مصرف آنها در ادامه برای شما بازگو خواهد شد.
گفتیم که کراتین برای تولید انرژی و بالا نگه داشتن سطح انرژی شما می تواند اثربخش باشد. پس بهتر است آن را ابتدای روز یا قبل از تمرین استفاده نمایید. مقدار توصیه شده برای مصرف کراتین 3 تا 5 گرم در روز می باشد. که بدن خیلی از افراد به خوبی به آن پاسخ خواهند داد. البته، اگر مایل هستید، می‌توانید آن را بعد از تمرین هم مصرف کنید.
اما، اگر قصد دارید، گلوتامین را در برنامه ی خود بگنجانید، پیشنهاد ما، مصرفشان در زمان‌های جداگانه‌ می باشد. دلیل مصرف این دو مکمل به صورت جداگانه این است که این دو مکمل می‌توانند در جذب توسط عضلاتتان با هم رقابت داشته باشند. نتیجه این مسئله هم باعث، کاهش جذب هر یک از این ترکیبات ارزشمند خواهد شد.

 بهتر است گلوتامین را بعد از تمرین مصرف نمایید. چون، در آن زمان سطح گلوتامین بدنتان کاهش پیدا می کند. مقدار توصیه شده برای مصرف مکمل گلوتامین، بین 2 تا 5 گرم در روز می باشد. این مقدار به تحریک و افزایش سطح هورمون‌های رشد و همچنین کاهش کاتابولیسم عضلاتتان کمک خواهد کرد.

2022-12-28 13:23:07


بازدید: 1070

0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel