مقایسه پروتئین وی از برند کاله و پگاه

مقایسه پروتئین وی از برند کاله و پگاه

اگر تابه حال رژیم غذایی خاصی را دنبال کرده باشید و یا دنبال تناسب اندام و بدنسازی بوده اید، احتمالا از محبوبیت بالای پودرهای پروتئینی خبر داشته باشید و می‌دانید که ورزشکاران زیادی این مکمل های بدنسازی را مورد استفاده قرار می دهند. در این بین پودر پروتئین وی از بقیه پرطرفدارتر می باشد و در ایران هم تهیه می شود.

در این مقاله می خواهیم، مقایسه ای بین دو مکمل بدنسازی پروتئین وی ایرانی یعنی پروتئین وی کاله با وی پروتئین پگاه داشته باشیم. معمولا برای مصرف کنندگان این نوع مکمل ها سوال پیش می آید که کدام محصول مناسب تر است، مصرف کنندگان معمولا دنبال پاسخ به این سوال هستند.
 در اینجا سعی داریم به صورت بی طرفانه و همچنین طبق بررسی ترکیبات، تعداد سروینگ، حجم کلی و نیز قیمت محصول مقایسه ای ما بین این دو مکمل پروتئین ایرانی انجام دهیم و تشخیص اینکه، پروتئین وی کاله بهتر است یا پروتئین وی پگاه را به شما واگذار کنیم.
این دو مکمل ساخته شده در کشور ایران و به وسیله ی شرکت های قدیمی ایرانی فعال در صنعت لبنیات کشور تولید می شوند این تولیدی ها توانسته اند به تکنولوژی ساخت و همچنین فرآوری پودر پروتئین وی دست پیدا کنند.

معرفی پروتئین وی

شیر معمولا دارای دو نوع پروتئین کازئین و وی می باشد. مخلوطی از پروتئین‌ها در زمان تولید پنیر از شیر، از آب پنیر جدا خواهند شد. این مخلوط پروتئین به عنوان پروتئین وی معرفی می شود و با تبدیل به پودر، نوعی مخلوط پروتئینی بسیار قوی را تشکیل خواهد داد.
پودر پروتئین وی به صورت معمول حاوی اسانس‌های افزودنی می باشد و به تنهایی طعم چندان اشتها آوری نخواهد داشت، هر چند که می‌توانید آن را با چیزهای دیگر مخلوط نمایید. نکته مهم در این‌جاست که دقت داشته باشید، پودر پروتئینی که می‌خرید دارای شکر نباشد، به خصوص اگر به دنبال کاهش وزن باشید.

مزایای پودر پروتئین وی

دریافت پروتئین در بسیاری از مسائل اهمیت دارد و در هر شرایطی از مزایای آن می توان بهره گرفت.

  • بهبود توده های عضلانی

پروتئین برای تشکیل توده عضلانی حیاتی به شمار می آید و شواهد زیادی در جهت تأیید این موضوع وجود دارد. همچنین پروتئین کافی نیز امکان دارد به جلوگیری از دست دادن عضلات با افزایش سن یاری رساند. از نظر علم پزشکی، پروتئین وی می‌تواند به عنوان منبع پروتئینی جهت تأمین مواد مغذی اضافی برای اشخاصی که بیماری یا نیاز به افزایش وزن خواهند داشت و همچنین برای بهبود زخم‌های پس از آسیب و یا جراحی مورد استفاده قرار می گیرد.
البته این نکته وجود دارد که پروتئین کافی با خوردن مواد مغذی جذب می شود، اما افراد ورزشکار چه آماتور و چه حرفه‌ای خواهند توانست پروتئین وی را برای بهبود عملکرد ورزشی خود و افزایش قدرت و توده عضلانی امتحان نمایند. پروتئین وی در اغلب موارد بر سایر انواع پودر پروتئین همانند پروتئین کازئین ترجیح داده می شود، چون این نوع پروتئین به راحتی هضم می شود و سریع‌‌تر از پروتئین کازئین جذب خواهد شد.

  • کاهش وزن

به صورت کلی، در مطالعات علمی متنوع که انجام می شود، ثابت شده که افزایش میزان مصرف پروتئین تاثیر مثبتی بر کاهش وزن خواهد داشت. در واقع جایگزینی منابع با کالری بالا و پروتئین و مخصوصا پروتئین وی باعث خواهد شد که برای مدت بیشتری احساس سیری کنید و از طرفی باعث افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه باعث ساخت عضلات می شود و در نهایت، می‌توانید مدت بیشتری در رژیم بمانید و راحت‌تر به وزن ایده‌آل خود برسید.

  • افزایش وزن

جالب است بدانید که مصرف پروتئین کافی چه در جهت کاهش و چه برای افزایش وزن و در واقع برای رسیدن به وزن ایده‌آل مفید می باشد، تنها نیاز است که طرز استفاده درست از آن را بدانید. می توان گفت، مصرف شیک‌های پروتئینی یک انتخاب محبوب برای افرادی می باشد که سعی در افزایش وزن خواهند داشت. 
اگر سعی دارید، پروتئین و کالری کافی از رژیم غذایی خود دریافت کنید، به راحتی خواهید توانست، پروتئین وی کاله یا پگاه را به یک وعده غذایی اضافه و یا جایگزین نمایید. شیک های پروتئینی نیز برای حفظ وزن بوسیله افراد مسن و نیز افرادی که کاهش وزن غیر ارادی را تجربه کرده اند، استفاده خواهد شد.

بررسی پروتئین وی


مقایسه پروتئین وی کاله با پروتئین وی پگاه

بررسی پروتئین وی از برند کاله

پروتئین وی کاله، پروتئین وی از نوع کنسانتره می باشد، اما در عین حال فاقد لاکتوز نیز می باشد. بنابراین برای افرادی که حساسیت به لاکتوز دارند نیز قابل استفاده است. از مهم‌ترین مزایای این محصول حلالیت بالای آن به شمار می آید که خیلی راحت و همچنین با چند تکان کاملا در آب یا شیک حل خواهد شد و به صورت گلوله گلوله نمی شود و حتی به دیواره‌ها نمی چسبد. 
این پودر پروتئین که یکی از انواع باکیفیت موجود در بازار ایران به حساب می آید، حاوی 75% پروتئین خالص خواهد بود. ۲۵% باقیمانده نیز دارای گلوتامین، BCAAs و سایر اسید آمینه‌ها می باشد که توضیح کوچکی راجع به آن‌ها در ادامه می دهیم.

پروتئین وی کاله

BCAA حاوی آمینو اسیدهای ضروری لوسین، ایزولوسین و والین می باشد، که حدود 35% از پروتئین عضلانی بدن شما از آن تشکیل شده است. این اسیدآمینه‌ها بسیار ضروری معرفی می شوند. زیرا بدن شما آن‌ها را به تنهایی و باید آن‌ها را از غذا و مکمل‌های تمرینی دریافت خواهد کرد.
همچنین گلوتامین،  یکی دیگر از 20 اسید آمینه‌های طبیعی که در پروتئین رژیم غذایی یافت می شود و جزو اسیدآمینه‌های ضروری به شمار می‌آید. گلوتامین یک ترکیب موثر در جهت سلامت روده و همچنین سیستم ایمنی می باشد، چون این سلول‌ها از گلوتامین به عنوان منبع سوخت ترجیحی و به جای گلوکز بهره می گیرند.
وزن کلی پروتئین وی کاله ۱۸۰۰ گرم می باشد. اگر همانند خود کاله هر وعده مصرفی و یا هر اسکوپ را ۳۲.۵ گرم تقسیم بندی کنیم، می‌توانید برای ۵۵ وعده از پودر پروتئین وی کاله استفاده کنید.  برای استفاده این نوع پروتئین نیز می‌‌توانید هر اسکوپ را داخل 130 میلی‌لیتر آب یا هرگونه نوشیدنی دیگری که علاقه دارید حل کرده و میل کنید.

بررسی پروتئین وی از برند پگاه

پودر پروتئین پگاه از دیگر برندهایی می باشد که محبوبیت بالایی دارد و رقیب پروتئین وی از برند کاله به حساب می آید. از لحاظ میزان و همچنین نوع پروتئین وی، هر دو محصول شبیه به هم می باشند. در مورد پروتئین وی از برند پگاه نیز حدود ۲۴ گرم وی در هر سروینگ یافت می شود که نیاز عضلانی شما را برطرف خواهد کرد. اما این دو محصول تفاوت‌هایی نیز با هم خواهند داشت که به آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • وزن پودر پروتئین پگاه نسبت به پودر وی کاله سنگین تر است و ۲۰۰۰ گرمی می باشد.
  • قیمت پودر پروتئین وی از برند کاله کمی ارزانتر از برند پگاه می باشد.
  • مقدار کربوهیدرات در هر اسکوپ پودر پروتئین پگاه نسبت به پروتئین وی کاله بیشتر می باشد و چربی بیشتری نیز در خود دارد.
  • پودر وی از برند پگاه دارای مقادیری از ویتامین‌ها حاوی ویتامین‌های گروه ب می باشد. این ویتامین‌ها به هضم و همچنین جذب سریع‌تر کربوهیدرات و پروتئین‌ کمک می‌رساند و همین هم سبب می شود که این پودر نسبت به کاله زود جذب‌تر معرفی شود.
  • پودر پروتئین پگاه دارای مکمل BCAA و گلوتامین نمی باشد ولی در مقابل آمینواسیدهای دیگری همانند ال کارنتین، اینوزیتول و تائورین در آن دارند.

پروتئین  وی پگاه

سایر ترکیبات و ویژگی های ویژه

از سایر خواص هر دو محصول می توان به طعم های مورد علاقه و محبوب ورزشکاران اشاره نمود. پروتئین با برند کاله در دو طعم شکلاتی و همچنین وانیلی در بازار یافت می شود، که هر دو طعم از طعم های پر طرفدار مکمل های پروتئین می باشند. 
اما برند پگاه، پروتئین وی با طعم های بیشتری را تولید می کند تا مصرف کنندگان با سلیقه های متنوع به سراغ این مکمل پروتئین رفته و آن را خریداری کنند. طعم های پروتئین وی پگاه از قبیل، طعم های شکلات، وانیل، به اضافه توت فرنگی و موزی می باشند که توانایی انتخاب بیشتری نسبت به پروتئین پگاه را به شما می دهد تا بتوانید طعم مورد علاقه خود را انتخاب نمایید.
ویژگی دیگری که پروتئین کاله بر روی آن تمرکز دارد، عدم استفاده لاکتوز در ترکیبات محصول خود می باشد. این ویژگی برای کسانی اهمیت خواهد داشت که به لاکتوز شیر و هضم آن حساسیت نشان می دهند و به ناچار به دنبال پروتئین بیف یا گوشت می باشند. این ویژگی نیز می تواند برای این افراد اهمیت داشته باشد. لاکتوز در واقع به قند طبیعی موجود در شیر اشاره دارد و بدن برخی اشخاص به آن حساسیت نشان می دهد.
در ضمن طبق ادعای شرکت سازنده و همچنین محاسبات تفکیکی مقادیر موجود پروتئین، میزان 4گرم گلوتامین در هر سروینگ جهت پشتیبانی از عضلات و نیز 5گرم بی سی ای ای (از ۲۴ گرم پروتئین موجود) در هر سروینگ را به بدن شما خواهند رساند. علاوه بر آن ، مقدار پروتئین موجود در هر سروینگ را مابقی آمینو اسیدهای تشکیل خواهند داد. این تفکیک به ورزشکار کمک خواهد کرد تا بداند که چه مقدار از آمینو اسیدها را در هر سروینگ به بدن خود برسانند.
 
اما ویژگی اصلی و مهم پروتئین پگاه که یکی از دلایل قیمت بیشتر این محصول در مقایسه با رقیب خود یعنی پروتئین کاله است، استفاده از ویتامین ها برای سنتز بیشتر پروتئین در بدن می باشد. در بیان نام پروتئین وی برند پگاه نیز «پروتئین + پرمیکس ویتامین» بیان شده است که نشان دهنده یک مزیت ویژه نسبت به پروتئین کاله و همچنین سایر مکمل های پروتئین وی خواهد بود.

در تولید وی پروتئین پرمیکس ویتامین پگاه سعی شده است، تا مقادیری از ویتامین های گروه ب را در ترکیبات خود قرار دهند، اگرچه مقدار این ویتامین ها برای تامین نیاز روزانه یک فرد بالغ اهمیت دارد، اما می تواند بخشی از آن را تامین نموده و در جذب پروتئین در بدن کمک خواهد کرد.
 از خواص ویتامین های گروه ب، کمک به جذب و نیز سنتز پروتئین ها و کربوهیدرات ها در بدن می باشد. این گروه ویتامین موجود در وی پروتئین پگاه به شما یاری می رساند که با سرعت بیشتری پروتئین و کربوهیدرات را جذب نموده و برای هضم آن برایتان مشکلی پیش نیاید.
در واقع وجود ویتامین های آ، ویتامین د۳، ویتامین هایی با خواص آنتی اکسیدانی همچون ویتامین سی و ویتامین ای نیز در ترکیبات پروتئین پگاه دیده خواهد شد که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و نیز جلوگیری از آسیب رساندن رادیکال های آزاد بدن را کمک کند.
همچنین علاوه بر ترکیب ویتامین ها در پروتئین پگاه، ترکیبات دیگری همچون آمینو اسید تائورین و ال کارنیتن و نیز ترکیباتی همانند کولین و اینوزیتول نیز دیده می شود که اگرچه مقادیر کمی از آنها مورد استفاده قرار می گیرد، اما می تواند باعث افزایش ترشح هورمون تستوسترون و نیز کمک به سلامت بدن گردد.
 
در نتیجه گیری کلی از این مطلب می توان به این نتیجه رسید که وی پروتئین پگاه با توجه به میکس ویتامین خود سبب جذب و همچنین هضم سریع تر و بالاتر پروتئین در بدن نسبت به پروتئین کاله خواهد شد. همچنین عدم وجود لاکتوز در پروتئین کاله نیز باعث می شود که برای افرادی که به این قند حساسیت نشان می دهند، مناسب تر باشد. همانطور که بیان شد، طعم های مورد استفاده در پروتئین پگاه متنوع تر می باشد و تفکیک ترکیبات استفاده شده اصلی و در پروتئین کاله بهتر است.
 


 

2023-03-01 15:05:23


بازدید: 3040

0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel