تندرست

چربی سوز سی ال ای چیست

تندرست

چربی سوز سی ال ای چیست

سی ال ای چیست؟

تحقیقات و بررسی های متفاوتی که انجام شده است نشان دهنده آن می باشد که مکمل سی ال ای چربی سوزی عالی می باشد که موجب بالا بردن حجم بدن می شود. در واقع این مکمل به عنوان یک اسید چرب به شمار می رود مانند اسیدهای چرب امگا ۶ ولی می ‌تواند خواص بسیار عالی و فوق العاده ای را بر روی بدن و پوست داشته باشد.

 یکی از چربی های بسیار عالی و مفیدی که در لبنیات یا گوشت یافت می شود سی ال ای می باشد. این ماده با این که به عنوان یک چربی مطرح شده است، اما اگر به صورت درست مصرف شود می ‌تواند باعث کاهش چربی در بدن گردد. برای این که بتوانید چربی سوز سی ال ای را برای بدن تهیه کنید نیاز به مصرف مواد غذایی بالایی می باشد. بنابراین بهتر است که روش راحت تری را جایگزین آن کرده و از مکمل‌ های موجود در بازار استفاده نمایید.

 

چربی سوزی سی ال ای چیست؟

 

همان‌ طور که گفته شد شما می توانید از چربی سوز سی ال ای برای کاهش میزان مواد غذایی مورد نیاز که تامین کننده این ماده می باشد استفاده نمایید. و با کمک آن چربی های اضافی بدن را از بین ببرید. شاید جالب باشد بدانید که ‏سی ال ای از اسیدهای چرب می باشد که علاوه بر کاهش چربی های بدن موجب بالا بردن توده عضلانی افراد ورزشکار نیز می گردد.

همچنین یکی دیگر از کارایی هایی که این ماده در بدن ورزشکاران دارد آن است که موجب می شود کالری های موجود در بدن از بین برود و از ایجاد کالری‌ های جدید نیز جلوگیری خواهد کرد.

اگر از نظر علمی بخواهیم مکمل سی ال ای را مورد بررسی قرار دهیم، یکی از ایزومرهای لینولئیک اسید، ماده سی ال ای می باشد. مکملسی ال  امروزه به عنوان یک مکمل بدنسازی در دسترس افراد قرار دارد که از روغن کافشه تهیه می گردد که این روغن یک منبع فوق العاده از لینولئیک اسید می باشد.

 

چربی سوزی سی ال ای چیست؟

 

استفاده از چربی سوز سی ال ای:

 

چربی سوز سی ال ای یک مکمل ورزشی بسیار عالی می باشد که باعث کاهش وزن می گردد. به همین دلیل به عنوان یک مکمل بسیار و عالی برای ورزشکاران به شمار می‌ رود. مکمل سی ال ای امروزه در انواع مختلف پودر، قرص مایع که دارای غلظت های متفاوت نیز می باشند در دسترس همگان قرار دارد.

این مکمل ورزشی علاوه بر این که برای کاهش وزن ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد به دلیل این که از ایجاد چربی های مضر در بدن جلوگیری می کند و همچنین سیستم ایمنی بدن را بالا می برد، موجب جلوگیری از بیماری‌ های قلبی و انواع سرطان نیز می شود.

 

دلیل استفاده بدنسازان از سی ال ای  چیست؟

 

به طور کلی می‌توان گفت مزایا و فوایدی که چربی سوز  سی ال ایدارد در افرادی که دارای تحرک بالاتری هستند بیشتر از افراد عادی نشان داده می شود. و معمولاً ورزشکاران و بدنسازان از چربی سوز سی ال ای در هنگام تمرینات ورزشی استفاده می کنند، تا تاثیر بالایی از آن را دریافت کنند.

این مکمل که به عنوان یک محصول مجاز و غیر محرک تقسیم بندی شده است که در دنیای ورزشکاران به خصوص فتنیس ها به‌ عنوان چربی سوزی که هیچگونه آسیبی به عضلات وارد نمی ‌کند شناخته می‌ شود.

 

دلیل استفاده بدنسازان از سی ال ای  چیست؟

 

روش استفاده از مکمل چربی سوز سی ال ای:

 

مکمل چربی سوز سی ال ای در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌ شود از جمله شربت، قرص یا پودر می باشد. یکی از انواع سی ال ای که به صورت قرص یا کپسول می باشد در بین بدنسازان رواج بیشتری دارد. معمولا ورزشکاران از ۱ تا ۳ کپسول برای تامین سوخت مورد نیاز بدن استفاده می‌ کنند که هر کپسول دارای ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ میلی گرم مکمل سی ال ای می باشد.

 

میزان مصرف روزانه چربی سوز سی ال ای:

 

معمولاً میزان مصرف مجاز در ورزشکاران و بدنسازان بین ۳ تا ۶ گرم می باشد و افرادی که می‌ خواهند کاهش وزن داشته باشند بهتر است روزانه حتماً ۳ گرم از این مکمل‌ را استفاده کنند. دقت داشته باشید که مصرف بیش از اندازه مکمل ورزشی می‌ تواند آسیب‌ های جدی به عضلات شما وارد کند. پس در میزان مصرف این مکمل دقت کنید.

 

بهترین زمان و نحوه مصرف مکمل سی ال ای

 

می توان گفت بهترین زمانی که برای مصرف چربی سوز سی ال ای عنوان شده است در هنگام مصرف غذا می باشد، که توصیه می شود در هر وعده غذایی حدود ۱۰۰۰ میلی گرم مکمل چربی سوز مصرف شود.

علاوه بر آن اگر شما از ورزشکاران حرفه ‌ای می باشید بهتر است بدانید که استفاده از چربی سوز سی ال ای در کنار مکمل کارنتین یک ترکیب بسیار عالی و فوق العاده می باشد که باعث چربی سوزی بسیار بالا در هنگام تمرینات ورزشی می گردد.

علاوه بر آن استفاده از این دو مکمل در کنار یک دیگر باعث بالا بردن سطح انرژی در بدن می گردد. بنابراین مدت زمانی که فرد می‌تواند به تمرینات ورزشی بپردازد نیز افزایش پیدا می‌ کند. در واقع ترکیب سی ال ای و کارتینین باعث لاغری سریع تر بدون هیچ گونه آسیبی به عضلات می گردد.

بهترین زمان و نحوه مصرف مکمل سی ال ای

تاثیر چربی سوز سی ال ای در کاهش وزن:

 

چربی سوز سی ال ای از مکمل ‌هایی است که موجب تنظیم بافت ‌های چربی در بدن می گردد.  و در واقع چربی های بدن به عنوان یک منبع انرژی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین زمانی که سطح انرژی بدن افزایش پیدا می‌ کند سطح چربی در بدن به شکل چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

همچنین تحقیقاتی که بر روی این ماده انجام شده است نشان دهنده آن است که مانع از کاهش متابولیسم بدن می گردد. و می ‌توان گفت به طور کلی دو نقش متفاوت در بدن ایفا می ‌کند که این نقش ها متابولیسم چربی های ذخیره شده در بدن و همچنین جلوگیری از کاهش روند این متابولیسم می باشد.

 

مزایای چربی سوز سی ال ای چیست؟

 

طبق تحقیقاتی که انجام شده است افرادی که به صورت روزانه ۷.۲ گرم از این مکمل را استفاده می نمایند اگر یک رژیم غذایی بدنسازی مناسب و سالم را رعایت کنند، با افزایش حجم کلی بدن بخصوص پشت بازوها و پشت پا مواجه خواهند شد.

علاوه بر آن سی ال ای از موادی می باشد که تاثیر بسیار عالی بر روی پوست خواهد داشت و به همین دلیل از این ماده در تولید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می گردد. به طور کلی چربی سوز سی ال ای مزایای بسیار متفاوتی دارد که مهم ترین آن ها عبارت است از:

  • بالا بردن متابولیسم بدن: اگر شما نیز از ورزشکارانی می باشید که به دنبال یک مکمل ورزشی فوق العاده جهت کاهش وزن هستید می ‌توانید از چربی سوز cla استفاده نمایید،  که تاثیر بسیار فوق العاده ‌ای در متابولیسم چربی های ذخیره شده در بدن دارد.
  • کاهش وزن: این مکمل ورزشی به دلیل این که باعث از بین بردن چربی های بدن می گردد. می تواند به عنوان یک محصول عالی جهت کاهش وزن نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
  • کاهش تری گلیسیرید و کلسترول: ممکن است بعضی از افراد دارای تری گلیسیرید و کلسترول بسیار بالا باشند که این موضوع هم در ورزشکاران و هم در افراد عادی دیده خواهد شد بنابراین شما می توانید با استفاده از سی ال ای تری گلیسرید و کلسترول بالا در بدن را کاهش دهید.
  • سلامتی قلب: یکی از مهم ترین مزایایی که استفاده منظم از مکمل cla به همراه دارد آن است که باعث کاهش فشار خون در افرادی که دچار این مشکل هستند می گردد. بنابراین بر روی سلامتی قلب تاثیر گذار می باشد.

مزایای چربی سوز سی ال ای چیست؟

 

عوارض چربی سوز سی ال ای:

 

به طور کلی می‌ توان گفت اگر هر یک از مکمل های ورزشی و غذایی بیش از اندازه توصیه شده استفاده شوند می‌ تواند عوارضی را برای افراد و ورزشکاران به همراه داشته باشد. از جمله عوارضی که این نوع مکمل برای افراد ایجاد می کند عبارت است از حالت تهوع، درد شکمی، استفراغ، اسهال و نفخ همچنین ممکن است افرادی که دچار اضافه وزن بسیار بالا هستند با مصرف بیش از اندازه این بیماری دیابت مبتلا شوند.

علاوه بر تمام این موارد خانم های باردار به دلیل خطراتی که چربی سوز سی ال ای برای جنین یا نوزاد آن ها دارد باید از مصرف این ماده به شدت بپرهیزند.

 

خرید چربی سوز سی ال ای:

 

داشتن اندام ایده آل برای همه افراد لذت بخش است. اما رسیدن به این هدف نیازمند برنامه‌ ریزی و تلاش می باشد. شما می توانید با رعایت رژیم غذایی مناسب، خرید مکمل ورزشی مورد نیاز و انجام تمرینات ورزشی به اندام ایده آل خود برسید.

اما دقت داشته باشید که فروش مکمل ورزشی اصل تنها در مراکز و فروشگاه‌ های معتبر انجام می ‌شود،  بنابراین شما می‌ توانید برای خرید و تهیه انواع مکمل های ورزشی و آگاهی از قیمت مکمل های ورزشی، نحوه مصرف، مزایای مکمل ها به تندرست از داروخانه دکتر توکلیان مراجعه کنید.

 

 

2021-08-08 17:26:55


بازدید: 762

0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel